söndag 5 september 2010

Seriestartsvecka!

Det märks på TV-tablån att hösten har dragit igång, men denna vecka är ju helt galen! Det blir verkligen premiärmaraton!!! Helt ofattbart vad många det är som börjar samtidigt, speciellt på måndag. Först ut måndagen den 6 september kl 19.30 är det min favoritserie Halv åtta hos mig som börjar igen, åh vad härligt med matprogram.
Kl 20.00 blir det kanalkrock. Då börjar nämligen Biggest Loser Sverige...
...samtidigt som Ullared kl 20.00. Jag har faktiskt inte sett den första säsongen av Ullared och är inte så jättesugen på att se denna heller. MEN, mina vänner som åkte ner till Ullared från Stockholm i somras har ju blivit filmade/intervjuade så jag måste ju se om de är med!!!! Ett påtvingat nöje med andra ord.

Sist denna måndag kl 22.00 är det Filip och Fredriks nya dejtingprogram "Lite sällskap" som handlar om att de skall finna dejter till 5 personer som bor i Grums.

På tisdagen den 7 september kl 20.00 är det dags för ännu en säsong av Idol. Idol har jag nog följt varje säsong (mer eller mindre) för det är så oerhört kul att se alla auditions i början! Vilka original det finns! Och att folk verkligen inte kan förstå hur dåliga de är? Det är lite synd om de också.

Sen på onsdagen den 8 september kl 21.00 börjar Skånefruar. Jag har faktiskt inte alls läst på om denna såpa, men det verkar vara av lite samma tema som Hollywoodfruar och verkar inte alls roande.

Efter Skånefruar i samma kanal kl 22.00 är det däremot nypremiär för Kungarna av Tylösand. Och jag måste säga att detta kommer nog bli en skandalsåpa! Jag såg en trailer/intervju med deltagarna på aftonbladet och herregud säger jag. Men jag måste kolla in första avsnittet för jag har ju trots allt bott i Halmstad i 3 år och festat i Tylösand på Leffes jag med. Jag kände igen en bartender i trailern dessutom som är en vän till en vän. Men jag är osäker på om det är något som kommer att skådas fler gånger av mig. Jag tror det hela är pinsam skit om jag ska vara ärlig.

Sen sist men inte minst, på söndag 12 september börjar Ensam Mamma Söker. Det är faktiskt lite favorit hos mig för jag har alltid gillar dejtingprogram ;).

Och i denna omgång finns det en cool Rockabillytjej med med snygga tatueringar, så det blir nog extra kul :)
Ska du kolla på någon av dessa såpor/serier?

1 kommentar:

Biggest Loser sa...

Själv är jag otroligt förtjust i Biggest Loser och följer därför alla avsnitt. Är riktigt glad över att det blir ytterligare en säsong i år.