söndag 15 augusti 2010

Way Out West 2010

Vi köpte en fredagsbiljett till Way Out West trots att väderprognosen såg skit ut! Prognosen visade sig ha fel för att det blev jättebra väder. Vi började med att se Imperial State Electric som är Nicke från Hellacopters nystartade band. Vi missade dem på Sonisphere, men nu fick vi en ny chans. Och jäklar vad de röjde på scenen! Riktigt bra låtar och världens drag. Trumduellen på slutet var en höjdare! En av de bästa akterna under denna dag.
Sedan blev det Iggy & The Stooges som vi också såg på Sonisphere, det var bara det att då regnade det så mycket så vi stog i öltältet och missade rätt mycket av konserten. Nu fick vi en ny chans. Iggy alltså, vad ska man säga?! vilket energiknippe! Och vilken otroligt läskig kropp han har nu. Men han är rolig, tillräckligt divig och drar upp folk att dansa på scenen. Klart bästa underhållningen under denna dag!Vi såg också en idol till mig, Paul Weller! Han var lite segare att se på, men musiken är bra. Men jag gillar den gamla The Jam tiden bättre.

Jag och Martin älsklingen i vimlet. Det var VÄLDIGT långa köer till öltältet ibland och så här kunde ett typiskt köp se ut, rosévin, rödvin, öl och ekologiska rotfruktschips. Svindyrt var det också!

LCD Soundsystem spelade i skymningen och det var rätt häftigt också.

Kvällen avslutades med M.I.A men vi var lite för trötta för att stå ut till slutet. Skönt att komma i säng helt klart :). Vi såg också The National och Wu Tang Clan under dagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag gillar också Imperial State... jag gav dem 4 hästar när de spelade på P&L, då var Dregen gästartist : )
/ Johan K