söndag 22 augusti 2010

GI status vecka 1


Nu har vi kört GI rivstart i en hel vecka och det känns väldigt bra! Det är lite härligt att känna sig sund och att magen inte känns så uppblåst längre. Så här mycket grönsaker har jag nog aldrig ätit ¨på samma vecka (t.o.m blomkål!! ;). Vi har alltså ätit nyttig mat 3 ggr/per dag (+ mellanmål) i 7 dagar nu, yay! Dessutom har jag lyckats med två Blossomträningspass. Men nästa vecka blir det mer träning.
Det har gått väldigt bra att hålla sig ifrån sötsaker och nyttigheter, dock var jag desperat godissugen igår!!!!! Men det stillade vi med lite hemmagjord yoghurtglass med hallon, så var det bra med det :). Under veckan har jag även tackat nej till kanelbullar, tårta, kakor och godis!
Ok, vi fuskade lite grann i fredags när det var kräftskiva och drack lite vin. Men vi kände att vi var värda det, faktiskt.
Martin verkar ha gått ner några kilo (typiskt att killar ska ha lättare för att gå ner i vikt!), däremot har jag nog bara gått ner 1 kilo! Men jag ser det positivt, jag har inte gått upp i alla fall, och magen känns LITE slimmare. Men det får ta sin tid det är ju som sagt en livslång kost.
Nu har vi storhandlat och laddar inför vecka 2, lite mer kyckling och fisk denna veckan, det ser vi fram emot! Så får vi se sen nästa söndag vad denna 2-veckors rivstart har gett oss.

Inga kommentarer: