fredag 20 augusti 2010

Hanna vill få nya skor

Nu är det snart höst och jag behöver nya skor! Här har jag samlat några favoriter som jag är sugen på, men jag behöver lite hjälp om vilka jag ska köpa. Det finns grymt mycket stövletter där ute nu och jag har insett att det är en rätt praktisk modell faktiskt. Här är en snygg från Vagabond som heter Thelma. Jag gillar verkligen kilklack också, men är lite rädd för att klacken ändå kommer att vara för hög för mig?
En annan snygging från Vagabond heter Gaga. Men jag är lite osäker om platåskor fungerar idag likaväl som på 70 och 90 - talet? Är det coolt eller bara fult?
Annars finns även en annan Vagabondvariant med spännen som heter Lugano. Den kilklacken ser mer lagom ut för mig, men är spännen så snyggt egentligen?

Jag som Conversefantast är även lite sugen på att köpa ett par i rosa (tro det eller ej!?). Men jag har hemmet uppradat med Converse redan och behöver nog något mer säsongsanpassat. Kanske till våren?Sen är det ju så inne med träskor nu också. Eftersom jag har rötter från Dalarna så hade jag ett par mörkblå träskor när jag var liten, med en kurbitsmålning på, samt mitt namn skrivet på sidan. jag älskade dessa skor! Och nu har jag hittat två fina varianter i vuxenstorlek. Vad sägs om ett par svarta Dala Clogs som heter Rosanna?

Eller ett par röda Dala Clogs som heter DalAnna?
Kanske träskor inte är vad jag behöver just nu för höst och vintern, men erkänn så fina de är! Man kan ju spara :)
Vilka skor ska jag köpa då? Jag har sett ytterligare ett par svarta stövletter på Nilsson som jag inte hittar någon bild på, de kan vara värda att prova också.

1 kommentar:

veronica sa...

Jag gillar dom med spännen jättemycke, superfina! De första är najs med och klacken är nog inte så farlig ;-)
Rosa converse är jag med sugen på, måste ju finns med i samlingen. Hoppas du hittar några du blir nöjd med.
Kram