lördag 6 mars 2010

Smakpremiär

Nu har jag testat Ahlgrens senaste Nyhet Salta Bilar! De var faktiskt inte så tokiga, speciellt var de svarta godast och saltast ... mmm.. kul variation, men originalet vinner ju självklart ändå. Om två timmar ska vi käka pasta på Pasta Contorni, min favoritpastarestaurang i Linné, och jag kommer nog som vanligt att välja min favoriträtt där Pasta Pescatore - Vitlöksdoftande pasta med handskalade räkor och musslor kokade i vitt vin. Serveras med färskkryddad tomatsås, Piri-Piri och toppas med persilja.

Eller så kanske jag avancerar och provar på Pappardelle al frutti di mare - Scampi, musslor, räkor och kräfta som slungas i vitt vin med vitlök, cocktailtomater, Piri-Piri och persilja.

Pasta Contorni hittar man på Nordenskiöldsgatan 21a,
http://www.pastacontorni.nu

Inga kommentarer: