fredag 4 februari 2011

Tjuvlyssnat på Melodifestivalen - Delfinal 1 i Luleå

Så var det åter igen dags för Melodifestivalen - hela februari räddad ;) Jag har tjuvlyssnat på lördagens bidrag och så här tycker jag.

Danny - In the Club

Denna låt sägs ju vara favoriten i denna delfinal och jag kan ju inte säga att jag tycker att den är bra, men den kommer absolut att vara den låt som går vidare till final. Den är ju bättre än de andra i alla fall. Undra vart han gjort av resten av EMD killarna?
Dilba - Try again

Ovanligt mycket partybeat för att vara Dilba faktiskt. Men introbeaten var tyvärr bättre än vad själva låten faktiskt verkar vara. Ingen favorit hos mig Dilba, du funkar bättre i RUSTA reklamen.
Jenny Silver - Something in your eyes

Ett magert försök att få till en schlagerdänga tycker jag. Totalt kass låt.
Jonas Matsson - On my own

Åh vad falskt han sjunger! Fjantig låt dessutom. Snark.... zzzzzz
Le Kid - Oh my god

Faktiskt den roligaste låten i denna delfinal tycker jag, lite tokig sådär och glad. Dessutom har de snygga kläder :). Denna hejar nog jag på.
Pernilla Andersson - Desperados

Nej Nej Nej säger jag bara. FY!
Rasmus Viberg - Social butterfly

Nä den här låten håller bara inte.. tråkig...
Swingfly - Me and my drum
 
Ånej, en hiphopliknande låt, boom shake it boom boom boom... och vilken fjantig text sen. Me and my drum. Inte seriöst nånstans.
 
Åh jag är riktigt besviken på första delfinalen faktiskt, vilka bottennapp! Min kusin skickade in ett bidrag som var jättebra - fattar inte hur den låten INTE kunde komma med i årets Melodifestival :(.

Inga kommentarer: