fredag 11 februari 2011

Tjuvlyssnat på Delfinal 2 i Melodifestivalen - Göteborg

Så var det dags för delfinal nummer 2 i årets Melodifestival, och denna gång är den i Göteborg! Jag har såklart tjuvlyssnat på låtarna.

Anniela - Elektrisk
Lite 80-tals freestyle? Ja hon var ju inte så kul, men låten är trallvänlig och kan nog komma en bit i tävlingen ändå.. "Elektrisk... elektrisk.. så elektrisk...", Jo den funkar!

Babsan - Ge mig en spanjor
Jag tror att spanjorerna kommer springa när de ser Babsan och hör den här låten, men det hade ju varit väldigt kul att skicka henne/honom till Eurovision. Jag tycker: ju mer oseriöst - desto roligare! Vi vinner ju inte ändå. Låten kommer nästan lite i skymundan för färgglada Babsan, men den är lite spanskinspirerad sådär och lite svängig. Kommer nog bli en radioplåga.

Brolle - 7 days and 7 nights
Brolle är ju ändå lite bra tycker jag med sin Elvislook och härliga basröst. Och denna låt är faktiskt inte tokig alls. Jag hejar på Brolle dnena gång! :)

Elisabeth Andreasson - Vaken i en dröm

Men snälla, borde inte hon ändå läggas på hyllan nu? En stillsam ballad á la Kristina från Duvemåla. Nej det vill vi inte ha i melodifestivalen.

Loreen - My heart is refusing me
Det låter som typiskt amerikanskt r'n'b tråk och jag får ingen schlagerkänsla alls.

 
Sanna Nielsen - I'm in love
Suck! Finns det någon tråkigare människa att ha med i Melodifestivalen än Sanna? varenda jäkla år är hon med känns det som och jag säger bara snäääääääääälla låt oss slippa henne nästa år. Denna låt försöker vara en typisk schlagerdänga men den når inte fram. Nä bort bort bort!

The Moniker - Oh my god!

Oj oj, lite DiLeva nästan! och med färgglada flugsvampar i bakgrunden, flummigt värre. Den här låten låter nästan lite balkan också på något sätt - svängig. Men jag gillar den och hejar på denna till final!
Christian Waltz - Like suiside
Christian Waltz är ju en bra person och jag är glad över att han är med i år så det balanserar upp den ananrs kassa skaran lite. Han låter som vanligt bra, men låten sätter sig inte riktigt. Den är tyvärr för tråkig för detta sammanhang.

Det kan nog bli en tuff konkurrens om finalplatserna denna gång, men jag hejar på Brolle och The Moniker :) och så Babsan och Anniela till andra chansen.

Inga kommentarer: