tisdag 15 februari 2011

Minirenovering

Vårt tredje rum har blivit lite rummet som Gud glömde. Det är datorrum, gästrum med alldeles för överdimensionerad säng, garderob, tvättstuga, förråd osv. Alla udda möbler som inte passade in någonannanstans i lägenheten hamnade där. Mer och saker hamnar på hög. Dessutom målade vi rummet i fel färg från början (grått) för att vi inte visste vad som skulle vara där inne då. Vi har tänkt länge på hur vi kan göra med rummet som ändå inte kräver en kostsam helrenovering och jag har nu skissat upp ett förslag, här är resultatet.
















Visst blev det väl snyggt? Jag vill ha det vitt och ljust, samtidigt lite luftigt och med väl valda möbler. Vi kommer att börja med att måla den stora väggen vit (resten får vara kvar i grått). Sen ska vi byta ut sängen mot en 90 säng för att få mer plats i rummet. Martin får ett nytt, vitt skrivbord från Bolagret (där jag kanske kan få plats med en symaskin också en dag). Det tillkommer också en ny skrivbordsstol och jag tycker den lilla skinnimitaionsfotöljen skulle passa riktigt bra! Sen ska vi skaffa en stor rund matta i en trevlig färg, förmodligen blir det rött som vanligt. Fyra stora filmposters skall ramas in i svarta ramar och pryda hela väggen, de ska ha mycket färg, det är mina favoriter ovan. Sen vill jag ha lite färgglada kuddar och en röd liten lampa samt lite grönska i rummet. Kanske också att man kan hitta någon mörkbrun gammal fin byrå att ställa vid sänggaveln. Där skulle man kunna lägga lite lakan och handdukar t.ex.

Jag tror och hoppas att rummet kan bli så här bra som jag tänkt mig, det återstår att se. Sen ska ju Martin säga sitt också ;).

Inga kommentarer: