fredag 18 februari 2011

Tjuvlyssnat på Delfinal 3 i Melodifestivalen - Linköping

Så var det dags för delfinal nummer 3 och jag har tjuvlyssnat såklart ;)

Eric Saade - Popular
Ja här har vi ju den rätta schlagerpopen i alla fall. Den är lite töntig sådär men Eric kommer absolut att gå vidiare till final på första plats.

Linda Sundblad - Lucky you
Åh vilken töntig låt, svängig visserligen men inte alls bra och fastnar inte.

 
Sara Lumholdt - Enemy
Hon sjunger ju verkligen inte bra, har hon aldrig gjort det? hon kanske har levt i Marie Sernholds skugga under A-teensperioden så man inte riktigt hört henne? Denna låt har ju fått bra kritik och att refrängen fastnar, men jag är inte alls imponerad! Tyvärr Sara...

Sara Varga - Spring för livet
Lite bossanova på svenska, låter ju mysigt och skönt sådär. Men det är inte tillräckligt svängigt och kul för melodifestivalen.

Sebastian - No one else could
Sebastian minns man ju från Idol, fast han har blivit mer tunnhårig nu. Den här låten var väl rätt okej, men långt ifrån en vinnarlåt.

Shirley's Angels - I thought it was forever
Lite Bondinspirerad skulle denna låt vara, men det känner jag inte. Riktigt tråkig låt! Men den kommer nog att gå vidare skulle jag tro.

Simon Forsberg - Tid att andas
Jag har ingen aning om vem denna människa är, men en tråkig ballad på svenska funkar bara inte längre i denna tävling. ZZzzznark....

The Playtones - The King
Grupper brukar vara roligare än ensamma artister faktiskt. Det här är ett försök till Rockabilly, men jag vet inte.Kläderna är nog snyggare än låten i sig. Men den växer nog ju mer man lyssnar. Svängig var den i alla fall.
 
Vilken otroligt kass delfinal måste jag säga, ser inte ens fram emot att kolla på den imorgon, skärpning! :(

1 kommentar:

M&M sa...

Ett under att du fortfarande vill titta på eländet varje vecka... ;)