måndag 31 januari 2011

Helgen sammanfattningvis

I fredags testade vi en relativt nyöppnad restaurang på Magasinsgatan i Göteborg som heter La Puta Madre (spansk slang för "Mother Fucker" eller "Holy shit"). Stället är inrett i burleskstil med röda plyschgardiner, gamla möbler, kristallkronor och nakna tjocka damer på väggarna. Det är som att komma in på en bordell på 20-talet - riktigt cool inredning.

De bjuder på sydamerikansk mat i långkok och det var fantastiskt gott! Servicen var också suverän. Jag åt en dagens Antojito till förrätt som var någon friterad mexikansk färskost. Till varmrätt tog jag Tacos de Hipogoloso - Puta Madres egna majstortillas fyllda med hälleflundra. Serveras med patacones och en salsa roja och salsa verde. Och till efterrätt var jag bara tvungen att prova en av deras kända tårtor - moussetårta i 6 lager med choklad, jordgubb och vanilj - SUPER! De hade också ca 300-400 olika sorters tequila (!), vi provade en lite finare, rökig sort och den smakade jättegott! Det blir klart fler besök på La Puta Madre.
















Lördagen blev en lugn hemmakväll med god mat och film. Till middag gjorde vi ett laxpaket från "LCHF på mitt sätt" boken som var jättegod med koriander, lime, ingefära och kokosmjölk. Det var en favorit hos både Martin och mig, så den får vi göra fler gånger :)















Söndagen spenderades med ett varv på isen runt Stora Amundön, det var en underbar promenad med kaffetermos och smörgås på vägen.















Helgerna går alldeles för fort, jag längtar redan tills nästa, då blir det AW, Melodifestival och dop.

Inga kommentarer: