fredag 25 februari 2011

Tjuvlyssnat på Delfinal 4 i Melodifestivalen - Malmö

Då var det dags för sista delfinalen av 4 i Melodifestivalen och självklart har jag tjuvlyssnat. Det är lika illa denna vecka tyvärr :(.

Anders Fernette - Run
Jag vet inte vem det här är men inte var låten bra på något vis. Run Run Run home Anders!!!

 Julia Alvgard - Better or worse
Jag känner inte till Julia Alvgard alls, men hon är inte speciellt charmig. En seg låt, tråkig - helt enkelt.

Lasse Stefanz - En blick och nånting händer

Men herregud, hur tänkte man nu? Fel forum, fel plats, fel låt, fel grupp. Åh gud så dåligt! Jag kan inte ens lyssna!

Linda Bengtzing - E det fel på mig
Ånej, inte Linda Bengtzing, det är lika illa som Sanna Nielsen! Detta är ifs den enda schlagern i gammalt manér på svenska i den här festivalen..

Linda Pritchard - Alive
Före detta IdolLinda tävlar igen. Hon kan sjunga och hon är verkligen snygg, men låten är verkligen jättetråkig!

Love Generation - Dance along
Här poppar det till ordentligt. Fyra tjejer á la Spice Girls (de ser t.o.m. likadana ut!) sjunger en låt skrivna av några storjättar. Denna kanske kan ha en chans att gå vidare, men den fastnar inte.

Melody Club - The Hunter
Det låter ju faktiskt som Melody Club, fast aningens nedtonad. Men jag tyckte den var rätt bra faktiskt om man jämför, heja!

Nicke Borg - Leaving home
Vilken konstig röst han har då, barnslig och gnällig. Ska detta vara något försök till hårdrocksbidrag? i så fall har man misslyckats totalt.

Melody Club tar hem segern denna gång, no doubt!! :)

Inga kommentarer: