söndag 2 januari 2011

Nytt år, Nytt liv...

... brukar jag säga varje gång det blir nytt år. Det börjar alltid med en hög ambition att ändra på sitt liv till det bättre - träna mer, äta hälsosammare, skaffa nya roliga intressen, umgås mer med vännerna, stressa mindre osv... Men kommer det någonsin att bli så? Jag kan inte säga ett enda år att jag varit stolt över mitt sätt och leva och över de val jag gjort och jag är lite trött på det nu. Jag har nog för dålig karaktär, eller också inte tillräckligt stark vilja. Jag vet inte varför jag inte är stark nog att fixa det. Jag bortförklarar det hela tiden med att jag har för ont om tid, att jag är för trött och orkar inte, att måsten är tråkiga i längden...

Nu är det 2011 - en ny chans till ett nytt liv, eller till ett förbättrat liv snarare. Det finns mycket i mitt liv som är jag är nöjd och lycklig med som jag gärna vill behålla.

Imorgon 3:e januari börjar mitt "nya" liv, då ska jag:
-ta mig till gymet och träna för första gången på säkert en månad (en väldigt dum decembermånad fylld med alldeles för mycket godsaker).
-äta veckomenyer med bra LCHF kost
-försöka bli en optimist istället för en pessimist (den brukar aldrig gå!)
-försöka att planera in minimalt med umgänge som innebär för mycket godsaker.
-försöka att hålla kvar mina vänner som tycks spridas åt alla håll och kanter :(
-gå en kvällskurs för att ta in lite ny inspiration och nya människor i mitt liv. Jag har spanat in en fotokurs på Folkuniversitetet som börjar i mars. Då börjar det bli fin vårmiljö ute också att fota. Det är ju en anledning till att få köpa en ny kamera också :).
-jag ska försöka att inte stressa upp mig över precis allt - kroppen kommer att må så mycket bättre då. Men hur fan gör man?
-skaffa en diskmaskin som sköter min disk, det kommer att spara många svordomar i hemmet.
-skaffa en 180 cm bäddmadrass så den jobbiga skarven emellan oss slipper förstöra min skönhetssömn ;)

Nu längtar jag bara SÅ mycket till våren, värmen och ljuset igen. Jag är SÅÅÅÅÅÅÅÅ trött på den här jävla vintern, kylan, mörkret och isbanan redan så jag vet inte vad jag gör!!!!

Inga kommentarer: