torsdag 23 december 2010

Pepparkaksrulle

Jag gillar ju inte marsipan och äter därför heller inte Delicatos punchrullar, eller dammsugare som man brukar kalla dem. Nu i första klass på X2000 bjöd de på säsongens punchrulle, nämligen Pepparkaksrulle som består av en kryddig pepparkaksfyllning med brun marsipan, doppad i vit choklad. Och den var faktiskt riktigt god! Trots att jag inte gillar marsipan.

















Det är ju lite inne med pepparkaka så här till jul och då menar jag inte den vanliga pepparkakan. GB släppte för några år sedan GB Sandwich med pepparkaka, Göteborgskex släppte Ballerina Pepparkaka och det finns tydligen en filmjölk med pepparkaka från Falköpings Mejeri. Jag gillar dock inte filmjölk.










Min egen favorit är Pepparkakscheesecake som jag gjort några gånger tidigare. Leila har ett recept på Frozen Pepparkakscheesecake som ni bara måste prova!!! Den är fantastiskt god!

Pepparkaksmuffins har jag aldrig provat att göra, men det verkar väldigt populärt också :)

1 kommentar:

veronica sa...

Ett tips är pepparkaksmuffins och sedan breder du smält vit choklad över. Dekorera med några lingon. Supergott. Mina muffins skall dekoreras i morgon =)