tisdag 28 november 2006

Mina favoritBeatleslåtar

Ja hur lätt är det egentligen att sålla ut den allra bästa Beatles låten? Jag vill härmed säga att det vore en grovt brott! Det finns ingen låt som är den bästa. Däremot, går det att sålla fram några låtar som är bättre än andra, men det är inte heller lätt! Många faktorer spelar in: sinnesstämning, sönderspelade låtar, vilka som är roligast att spela på gitarr osv. Listan kan bli lång. Jag har ändå lyckats sålla ut de tjugo låtar som är mina favoritlåtar just NU. Jag behåller rätten att säga just NU. Det kan lika gärna ändras nästa vecka om så är. Detta är i alla fall vad jag kom fram till, utan inbördes ordning!

You Won't See Me (Rubber Soul)
Wait (Rubber Soul)
If I Fell (A Hard Day's Night)
Help! (Help)
You're Going To Lose That Girl (Help)
I Need You (Help)
Oh! Darling (Abbey Road)
I'm A Loser (Beatles For Sale)
I'll Follow The Sun (Beatles For Sale)
I'll be back (A hard days night)
Anna (Go With Him) (Please Please Me)
A Day In The Life (Sgt. Pepper's Lonely Heart Clubs Band)
While My Guitar Gently Weeps (The Beatles White Album)
Happiness Is A Warm Gun (The Beatles White Album)
Julia (The Beatles White Album)
Cry Baby Cry (The Beatles White Album)
All I've Got To Do (With The Beatles)
Till There Was You (With The Beatles)
You Really Got A Hold On Me (With The Beatles)
Revolution (1967-1970)

Lyssna och Njut! :)

4 kommentarer:

Tom Jerry Boman sa...

Octopus's Garden!!!! Partiet där de låter som de spelar med bubblande vatten!

Anonym sa...

vafalls?! ingen låt från mästerverket "Revolver"? nu går skammen på torra land! ;-)

cosmoscatten sa...

hehe, nej faktiskt inte. Konstigt konstigt. Revolver är en bra platta generellt, men när det kommer till enstaka låtar så har jag ingen favorit där just nu. Däremot pryder Revolver min vägg hemma då den bilden är SÅ snygg! :)

Anonym sa...

Två jag saknade var Please Mr Postman (With the Beatles) som är helt fantastisk, samt I've Just Seen a Face (Help!) i sanning en dark horse.