torsdag 14 december 2006

Jag är för ung för det här...



Julfest med jobbet... *stön* tänker ni. Det bådar ju bara för katastrof och intriger. Jo, så kan det vara till viss del. I kvällens fall var det karaoken som tog över hela julfesten. Men varför är det alltid vissa, samma människor som ställer sig där och skrålar? Det är alltid de som inte kan sjunga som sjunger mest! Jag håller för öronen. De dominerar, de tar över, de vill synas och stå i centrum. De låter ingen annan komma fram. De spexar och det är kul i början. Efter 2 timmar av samma skrikande röster tröttnar jag. Jag går hem med onda, skärande öron, och med ett liggunderlag (!) rikare från tomtesäcken, oändligt trött. Jag är för ung för detta! Medelårders som skrålar i karaokemikrofoner, jag fyller 30 snart, men är såååååå ung. Så skönt att känna den känslan ändå. Jag har 15 år kvar tills jag skrålar i en karaokemikrofon på företagsjulfesten. Yippey! Nu ska jag sova! Godnatt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallelujah, nytt jobb! Vad roligt! Grattis!