tisdag 10 januari 2006

Nu går jag in i FAS 1

Nu går jag in i FAS 1. Fas 1 betyder att jag inte får äta:

  • Pasta
  • Bröd
  • Potatis
  • Ris
  • Alkohol (dricka)
  • Socker
  • Frukt
  • Godis
  • Glass
  • Kycklingvingar (?)
  • Synligt fett
  • Mjölkprodukter
  • Majs
  • Morötter
  • Halvfeta ostar

Sånt där som man normalt stoppar i sig får jag inte se röken av på 2 veckor. Borde jag klara det? Ni kan ju tro på mig, men jag själv tvivlar. Vägen till en bättre livsstil var det. Nytt år – Nytt liv. Det betyder hamburgare utan bröd (!), att allting innehåller spenat, slut med allt vad kaffe heter och istället dricka flummiga örtteer. Och blir man sötsugen finns det alltid ricottakräm (!). Vi får väl se!!! 2 veckor av härliga proteiner! MMMMmmmm. Sen skulle man visst träna en timme per dag också (?!?!?!?!?!?!?!)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad du tar i. Blir det något kvar som du faktiskt får äta? Den där listan var konstig.
Synligt fett? Vad händer om du blundar och äter? Eller lägger en blomkålsbit ovanpå fettet?
Halvfeta ostar? Är helfeta ostar ok?

Anonym sa...

Jag håller med föregående snubbe. Kör GI-metoden i stället och rör lite på dig så är du hemma.

Anonym sa...

Spenat kan man leva på, fråga mig! :p

Anonym sa...

Eh, ok. Kan man leva på spenat?

Anonym sa...

Jepp! Du kan fråga en gång till om du vill! :p

cosmoscatten sa...

Ja nu är det ju faktiskt så att fas 1 är bara i 2 veckor, för att få en rivstart, för att komma igång. Ni ska se att fas 2 innehåller mycket mer godsaker!! ;)

Och Mr S är galen i spenat. Han påstår att man kan leva på spenat. Det påminner mig om att jag faktiskt ska äta lax och spenat till middag ikväll.. lycko mig! :)

Anonym sa...

Visst, jag äter enbart knäckebröd, det är lugnt, det är ju BARA 2 HELA VECKOR. You crazy, men lycka till.

cosmoscatten sa...

Jaja, nu tänker ni inte så långt. Man får faktiskt äta nästan alla sorters grönsaker, kött, fisk, kyckling och det finns en oändlig kombination av dessa, som i alla fall jag skulle tröttna på i 2 veckor!

Inlägget var dessutom lite "komiskt" skrivet och menat, och jag har aldrig trott att jag skulle vilja följa det till punkt och pricka. Ta inte så allvarligt p å det, ta det med humor!

Anonym sa...

Våra inlägg var inte heller så allvarligt menade!

Tom Jerry Boman sa...

Men det finns ju inte en chans i världen att man kan ge upp alkohol! Det spelar ju ingen roll om man ser ut som en model om man inte får ta sig en liten ale ibland, eller?

(Fast förmodligen är det just aleen man skall sluta med...mest...)

cosmoscatten sa...

Ale i all ära, men rödvin!! ännu svårare att motstå. Men det är ju bara 2 veckor, och jag kommer säääääääkert fuska med just alkoholen, ;). Jag ska gå in i fas 1 på lördag. Jag lovar att rapportera om hur det går..