måndag 9 januari 2006

Nedräkningen har börjat

Idag är min födelsedag. Jag fyller 29 år. Jag har alltid trott att dag 30 är så oändligt långt fram att jag slipper tänka på det. Men nästa gång jag fyller, så är den där. Det är nu det gäller. Listan på vad man ska hinna med innan 30 kan ju vara lång, kanske deprimerande, kanske patetisk. Vad ska jag hinna med innan 30? Det är ju oftast bara i principsak man skriver en sådan lista, det spelar ju egentligen ingen roll. 30 är bara ett nummer, ett nummer bland alla andra nummer man ska fylla. Men ändå.

Innan jag fyller 30 ska jag:

Bli lyckligt kär (det skulle jag verkligen vilja bli i alla fall)

Ha påbörjat min karriär

Börja träna och röra på mig mer (även om jag tycker det är skittråkigt)

Gå ner 5-7 kilo (beroende på motivation och vilja, jag kan ångra mig)

Sluta umgås med ytliga människor

Ta itu med mig själv och mina problem

Börja åka hiss

Äh det här är verkligen dumt. Det är ju som vanliga nyårslöften eller nåt. Jag sätter stopp här. Jag tror inte hälften kommer vara uppnått i alla fall inom ett år. Så det så!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du missade ju att skriva att du skall göra musik med mig juh! :)

Finns det något trevligare och mer avstressande? :D
/svante

Anonym sa...

Åka pulka med en främling tycker jag du ska skriva in.