måndag 28 mars 2011

Höjdpunkter från Glasgow

Då var man hemkommen från en jättebra helg med Martin i Glasgow. Vädret var soligt, varmt och underbart och vi shoppade en massa och åt så mycket god mat.

Jag shoppade 4 stycken klänningar! Från vänster: En svart klänning från Primark med gulddetaljer, en blåmönstrad klänning i shiffong, en svart/randing/röda rosor klänning i shiffong, en svart klänning i shiffong med katter och vit dekoration - alla från New Look. Jag handlade även ett par svarta mjukisbyxor och strumpbyxor.

Så var det de klassiska Conversen, The Who modellen var slut i min storlek och då fick det bli ett par röda istället. Men jag hittade ett par örhängen som kompenserade :)


Jättegod mat åt vi på Jamies Italian wid George's Square. Jag tog en pastarätt med musslor, en massa vitlök, chili och chardonayvin. Mums var det!!


En bit av menyn...


Till efterrätt åt jag en choklad/espresso tarte med apelsin creme fraiche och bakade fikon. Mastig men SÅÅÅ god :)


Första kvällen käkade vi på Mussel Inn som är känd för sina musslor. Vi tog en gryta med 1 kilo blåsmusslor kokta i vitt vin, charlottenlök och vitlök och sen en tallrik med varma pilgrimsmusslor, jätteräkor, lax, musslor och en bit havsaborre. Supergott var det med ett glas vitt.


Vi bodde på nyrenoverade hotellet The Grand Central som ligger ovanpå centralstationen. Det är 4-stjärnigt och jättelyxigt - bra pris också! Trots att det låg ovanpå stationen var det tyst och bra. Skön säng och jättecentralt! Klart tips till alla som besöker Glasgow, ett dubbelrum för ca 700-800 kr/natt.


Jag hittade till puben The State som är en av mina favoritpubar i Glasgow, där har de alltid så goda Alekranar, även denna gång slurpade jag på Edinburgh nr 3 och Sheepshaggers!


Resans klart roligaste öl - Sheepshaggers Gold "Brewed to be wild" - HA HA HA HA HA. Men den var sanslöst god! :)



















Vi hann även med en solig vårpromenad i West End och Kelvingrove Parc, fantastiskt fint :)



Martin gillar också pubölen på The State :)


Till shoppinglunch på lördagen tog vi oss till Golden Goose för en Classic Stacker + pint för bara £5.95! (då tog jag extra dyr hamburgare med BBQ sås, bacon och lökringar. Prisvärt :)


En kväll hamnade vi på Café Andalusia som är en tapasbar och det visade sig att de hade jättegoda tapas!! Calamares var helt underbara!

Då har jag upplevt underbara Glasgow för 7:e gången, på återseende :)

1 kommentar:

Sanna sa...

Verkar ha varit en toppenresa det där. =) Nu blir jag sugen att åka iväg! Det var inte så dyrt va!?