tisdag 22 juli 2008

En körskoleelevs dagbok, Dag 2

Så var andra dagen över. Idag fick jag åka en längre "slinga" i Säter.. mer bilar, mer folk och ännu mer läskigt. Jag KUNDE mejat ner 3 rullstolsbundna i ett svep, men jag tvekade lite ;). Körskoleläraren påstår att jag gör framsteg, men jag undrar hur FAN jag ska hinna bli BRA på enbart 16 lektioner till?!??!! Landsvägskörning är jag iaf grym på, tills jag möter nån så lägger jag svansen mellan benen och säger "Mamma, vad ska jag göra nu? han kommer inte komma förbi" hahaa.. Vet inte hur pass lugn mamma är när hon åker med mig, egentligen. Fast igår var hon impad av min landsvägskörning och idag tyckte hon ska skulle köra ända hem från Säter. NO WAY sa jag.. för det är en dålig, slingrig 70-väg där och folk kör som galningar. Lantisar you know! Jag väntar lite. Idag fick vi se videon om halkbanan, jag fick panik. Jag är duktig på teoripärmarna i alla fall, alltid något. Ska göra ett låtsas teoriprov ikväll och se hur jag ligger till...

Inga kommentarer: