måndag 21 juli 2008

En körskoleelevs dagbok, Dag 1

Ja då var man på plats, i Dalarna och första dagen på körkortsintensivkursen är avklarad. Jag var riktigt nervös innan kan jag säga, svårt att sova. Det enda jag gjort innan var att köra lite med morsan på gården och i ett öde industriområde. Men första dagen gick bra. Teorin var väldigt grundläggande, de två körlektionerna gick bra, inga påkörda, inga olyckor, INGA motorstopp! Min lärare är en gubbe med neongröna foppatofflor och hår som kammas åt sidan för att dölja flinten, och hans fru har råsminkning och stora lösögonfransar! Deras dotter verkar konstigt nog ganska normal. Jag har varit uppe i 50 (!) tjoho, växlat till 4:an, krypkört fått panik så fort jag sett en bil. Dessutom har jag kört på landsvägarna med morsan nu ikväll. Ja det är STORT, haha. Jag drömde om körteori inatt och kommer säkert att fortsätta i två veckor framöver. Det går liksom inte att koppla bort! Gjorde en övningspärm med mycket beröm! Jag tror Bonniers Trafikskole CD lärt mig något i alla fall. Annars är Dalaklimatet som följer: 6 släktingar på besök, snart kommer en hund också, 2 katter, grillade hamburgare som väntar, en massa fika hela tiden, påtår-tretår-fyrtår och snart ser jag dubbelt. Ser fram SÅ mycket emot morgondagen! ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Bara så du vet är jag stolt över dig =)
.. och ska du köra på något så ger pensionär med rullator flest poäng så satsa på dem =P