onsdag 13 april 2005

Saker jag stör mig på!

En natt kom jag på att jag skall anteckna allting som irriterar mig.. jag kom på nya saker hela tiden och störde på så vis min goda nattsömn.
Här är vad jag kom fram till:

Reklam (radio & tv)
köer (speciellt toaköer på krogen)
företags hemsidor som inte fungerar
sveriges ”snålhet”
åldersgränser
att bandspelare tar för många batterier
att tvingas upp på mornarna
att missa fordon
brutna löften
uteblivna serier pga tv-sport
fraiser
att affärer stänger för tidigt
att inte kunna somna
att mitt kylskåp låter
att tandläkaren är så dyr
CSN
att inte komersiella tv-kanaler kan sända i tid
efterhängsna killar
halsfluss
datamöss och datorer som hänger sig
att inte ha nån mikro
garderobsavgifter
dörrvakter
gipsväggar
myrornas höga pris
byggarbetare utanför fönstret kl 7 på morgonen
sandflugor
när det ringer i folks mobiler


Men mest av allt stör jag mig på människor som...

...avbryter när man pratar
...som pratar när man försöker se på tv
...grannar som spelar hög musik
...som snyltar
...är stressiga
...har bråttom
...klagar på samma sak om och om igen
...är högljudda och skriker
...inte kan sitta still
...inte har tid att lyssna
...är sportiga
...använder ordet ”Kröka”
...lånar samma sak om och om igen
...stör när man sagt man är upptagen
...inte kan fota och filma och ändå lånar ens kamera
...är pedanter
...är besservissers
...är ihopsvetsade par
...är telefonförsäljare
...är för smala
...skriker på sina hundar
...kommer för sent
...har konstigt beteende utan förklaring
...killar som för ens hand till platser man inte känner för..


Fy fan vad mycket!!! bläääää

Inga kommentarer: